Om Yoga

Jag är instruktör i Yoga, och har gått bl a fördjupningskurser i Yoga för barn.
 
Yogan som jag utgår från är Hatha-, Kundalini-, och Chayayoga. Till största del kommer influenserna från Hathayogan. Fokus där ligger på att man ska kunna kontrollera den fysiska kroppen i första hand och att man sen lär sig kontrollera andningen.
 
Yoga fungerar för alla oavsett ålder och kroppslig spänst; man utgår från sina egna förutsättningar. Bli inte avskräckt av bilder med avancerade yoga positioner. Alla är olika!
 
Saknar man muskelstyrka eller är stel och oförmögen att göra vissa positioner fullt ut, ger yogan ändå positiva effekter och man blir både starkare och fortsättningsvis mindre stel.

Anmälan, Pris & Villkor

Yogapassen hålls på Tallåsens Hälsorum & SPA, i Lilla Salen i vårt lugna timmerhus från Rättvik. Yogamattor och filtar finns på plats. Vi tränar i mindre grupper. Träningen blir mer personlig och infinnandet av harmoni och avslappning blir bättre.
 
Pris 9 gånger 1100 kr, betalning sker första gången kontant eller betalas in på bankgiro mot faktura.
 
Antalet platser är begränsat.
 
Kom ihåg att din anmälan är bindande. Ev. avbokning senast två veckor innan kursstart, annars debiteras 75% av priset.
 
Välkommen till en skön stund för Din kropp & själ!
 
Förfrågan och bokningar:
Helena
073-957 28 33

Yoga Våren 2016 - start vecka 4

Tisdagar
Kl. 17.30-18.30
Mjuk ryggyoga

Ett pass för dig som vill förbygga ryggont eller har ryggbesvär. Vi går igenom hela kroppen för att stärka ryggrad, nacke, axlar och armar för att uppnå avslappning.

Onsdagar
Kl. 15.30-16-30
Tai Chi Yoga
 
För dig som är behov av att släppa spänningar och stress. Rörelser i ett lugnt, jämnt tempo där vi förenar stillhet och rörelse. Vi kommer att göra solhälsningen med kroppspositioner som både är stående och liggande. Passet avslutas med avslappning.

Onsdagar
Kl. 17.30-18.30
Workout Yoga 

Få upp pulsen med lätta dans steg! Öka kroppsstyrkan på ett skonsamt och effektivt sätt, samtidigt som din kropp stretchas igenom med både solhälsingen och yogiska kroppspositioner. Fokus är att stärka upp bålen.

Under vecka 10 & 11 är det uppehåll i yogaklasserna.